Tove är tillbaka på Midgård




Men bara tillfälligt. Just nu har hon studieuppehåll från musikprogrammet. Våren kommer i stället handla om några, hittills, hemliga musikuppdrag.
-Jag blir galen av att jag inte får berätta, säger Tove.

Det har väl knappast undgått någon att Umeåtjejen Tove Östman Styrke varit med i Idol och därför tagit en paus från sina studier på Midgårdsskolan.

Fått viktiga erfarenheter
Hon har skaffat sig erfarenheter hon inte hade kunnat få på annat sätt. Genom att testa på musikbranchen "på låtsas - fast på riktigt" så har hon lärt sig allt man behöver kunna runt om kring. Hon säger att den främsta erfarenheten är att hon tvingats till att vara social i alla situationer - annars hade hon inte klarat av det.

- Man kan inte vara rädd för taxichaufförer i den här branschen, vilket jag var förut. Hon säger att hon lärt sig mycket av sina medtävlande och hon har kommit riktigt nära både Calle och Erik som slutligen stod som vinnare i Idol 2010. Hon tror att de kommer fortsätta ha kontakt i framtiden men just nu är de väldigt upptagna med Idol.

Studieuppehåll i vår
Tove kommer att ta studieuppehåll hela vårterminen också. Nästa år kommer hon att fortsätta sina studier, förmodligen på distans.

-Det är klart att jag vill gå kvar på Midgård, jag menar musikprogrammet är ju enda anledningen till att jag pluggade på högstadiet, säger Tove.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: