SKIVBOLAG Sony Music kontrakterar Tove Styrke

Sony Music har inlett ett samarbete med Tove Styrke, som 16 år gammal placerade sig trea i den senaste omgången av Idol hösten 2009. Tove har under våren skrivit, komponerat, inlett spännande samarbeten och förberett inspelningen av sitt kommande debutalbum.

– Det viktigaste har varit att jag verkligen älskar musiken, säger sångerskan. Jag har inte skapat musik som andra förväntar sig eller för att pleasa någon. Detta är musik jag själv står bakom till 100 procent. Gillar folk därute vad de hör blir jag såklart så fantastiskt glad.

Första singeln från Toves album är redan P3-listade Million Pieces, producerad av Lotus & 2 Freckles och skriven av Adam Olenius från Shout Out Louds. I höst släpps Tove Styrkes debutalbum.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: