Tove - "Jag Skulle Lätt Kunna Tänka Mig Att Göra Det Här Igen!"


Tove Styrke
lyrisk efter sin konsert i Livelöpet

Tove Styrke var nervös innan.

Men när Livelöpet var över hamnade hon i ett lyckorus.

– Jag trodde folk bara blajade som sagt att det var askul och så, men nu när jag gjort det fattar jag vad de menar.

Rockbjörnen-nominerade Tove Styrke spelade sina låtar i nya, akustiska versioner.

– Vi har inte haft asmycket tid att öva och vi hade verkligen en tidig idé om hur vi ville att det skulle låta så då får man ganska höga krav på sig själv, berättade hon efter konserten.

Hon var väldigt nervös, men hade lugnats lite av Ola Salo som berättat hur kul han tyckte att det var när The Ark spelade i Livelöpet förra året.

– Jag skulle lätt kunna tänka mig att göra det här igen! Jag trodde folk bara blajade som sagt att det var askul och så, men nu när jag gjort det fattar jag vad de menar. Jag trodde inte att jag skulle få en kick av att vara i en studio och spela för en kamera, typ. Men det var verkligen jättegivande och roligt!

Vad var roligast?

– Att dom, fansen, var här med mig hela tiden. Det var vädigt speciellt och nytt och jag hade jättegärna kört fler låtar. Det var jättejätteroligt.

Vad var annorlunda från en traditionell konsert?

– Folk får chansen att säga det de vill i lugn och ro och inte bara en massa gastande i nån form av tonårsfylla. Det var befriande att kunna vara med dem under så lugna omständigheter.

Lätt skämtsamt fortsätter hon:

– Jag har lärt mig lite om mig själv idag kan man ju säga!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: