Intervju Med Tove!

Tove Styrke tog hem priset som årets nykomling.

Kvällens största överraskning? – i alla fall enligt henne själv.

– Jag är jättechockad att jag vann, säger hon.

2009 slutade hon trea i ”Idol”. I går vann Tove Styrke, 18, priset som årets nykomling på P3 Guld-galan.

”Jag är stolt”

– Jag rankar det här jättehögt, nästan högst av allt, det känns sjukt roligt att få en bekräftelse på att man åstadkommit någonting. Jag är stolt över att jag tagit mig hit. Det är ganska stora steg från ”Idol” till P3 Guld och jag är superglad över det här priset, säger hon.

”Känns otroligt”

Men priset kom som en rejäl chock.

– Jag är jättechockad att jag vann, det känns som om det var så nyss som min skiva släpptes och att folk hunnit lyssna på den känns otroligt och att det är så många som tycker om den och har röstat på mig.

Tuffa motståndare

I stället trodde hon att antingen First Aid Kit eller Anna von Hausswollf skulle ta hem segern.

– De kändes som de tuffaste motståndarna. Jag hade knappt reflekterat över chansen att jag kunde vinna, det kändes långt bort. Nu är jag så glad så jag knappt kan prata normalt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: