Ny Intervju Med Tove



Tredjeplatsen i ”Idol” 2009 banade väg för Tove Styrkes karriär som sedan dess rullat på som ett ånglok. Nu satsar den 19-åriga norrländskan på att ta över världen med sin musik.

— För mig är det viktigt att alltid göra mitt bästa och utvecklas och bli bättre och bättre. Man vill alltid framåt. Att försöka slå internationellt är bara ett naturligt steg på vägen, säger Tove till Starlounge när vår reporter träffar henne i Berlin, där hon befinner sig för att spela in en ny musikvideo.

Den senaste tiden har det skrivits en del om att Tove, likt många andra ”Idol”-deltagare, som Amanda Fondell, tagit avstånd från programmet och gjort allt för att tvätta bort talangtävlings-stämpeln. Men när Starlounge frågar henne så är hon istället glad för chanserna som ”Idol” givit henne.

— Jag kan inte prata för alla, men för mig har det varit bra att börja i ”Idol” för jag fick ett skivkontrakt. Men det är intensivt att vara med i det när man är 16 år, förklarar Tove och fortsätter:

— Oftast är det inte många som lyckas efter talangtävlingar, inte ens i Sverige. Jag är ett stort undantag. Jag är tacksam för att allt har gått så bra och jag är så glad för det!

När Tove får frågan om hon har en pojkvän blir svaret ett bestämt nej.

— Jag har ingen kille, jag har inte tid. Det vore omöjligt, stackars honom, skrattar hon.

Och när hon faller för en kille så är det sällan någon som är hennes typ:

— När jag känner det där pirret för någon så blir jag alltid förvånad själv – ”verkligen, honom? Gillar du honom?” säger jag till mig själv, berättar Tove.

Men hon vet vad som är det viktigaste egenskapen hos en framtida pojkvän.

— Jag tycker om snälla människor. Många är inte snälla. Jag vill att de ska avguda mig.

Men just nu finns det alltså inte tid för varken en kille eller en hund, som Tove avslöjar att hon drömmer om. Istället lägger hon allt fokus på karriären.

— Musiken är mitt största fokus och min passion. Min nya singel och den nya musikvideon är det viktigaste just nu, säger Tove.

Men med framgång och succé vid en så ung ålder, Tove var bara 16 när ”Idol”-cirkusen drog igång, kommer ofta kritiker som gärna sågar unga fräscha artister. Tove har sitt eget sätt att hantera elaka kommentarer och skriverier.

— Jag var tvungen att lära mig snabbt att inte lyssna på allt som sägs om mig. Jag försöker att bara lyssna på dem som står mig närmast. Jag litar på deras åsikter och deras smak, säger Tove och kommer med ett sista tips:

— Jag försöker att inte googla mig själv – har man en dålig dag så är det som ett självmord.

Toves stil har förändrats radikalt under de senaste åren. Klicka dig vidare i galleriet ovan för att spana in resten av bilderna och för att höra sångerskans egna ord om sin stil och look!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: