OMB DEN ÄR HÄR!!!

Räknaren på Tove Styrkes officiella hemsida gick ner till noll. Istället dök det upp en singel där. Det är intressant att se hur pressrelasen presenterar Tove Styrke, det är ju första gången skivbolaget uttalar sig. Tove framställs som en ung musikskapare med integritet, som vet vad hon vill och står för sin musik. Miss Styrke har själv varit med och skrivit musiken på det album som ”kommer senare i höst”. Men den här hitlåten har skrivits av Adam Olenius och producerats av Lotus & 2manyfreckles. Underligt nog så skriver Sveriges Radio att Lykke Li varit inblandad.
Här är låten:


Här är artiklar där tidningarna har skrivit om Tove.
Aftonbladet:

De flesta kommer nog ihåg 16-åriga Tove Styrke från höstens Idolomgång.

Nu släpper Idoljokern sin första singel.

I höstas kom Tove Styrke trea i Idol. Hon kom in som joker i tävlingen och charmade öronen av svenska folket.

Nu meddelar Sony att Tove nu släpper sin första singel ”Million Pieces”.

Senare i höst kommer albumet som Tove själv skrivit, komponerat och förberett inspelningen av under våren.

— Det viktigaste har varit att jag verkligen älskar musiken. Jag har inte skapat musik som andra förväntar sig eller för att pleasa någon. Detta är musik jag själv står bakom till 100%. Gillar folk därute vad de hör blir jag såklart så fantastiskt glad, säger Tove i ett pressmeddelande.

Sverigesradio: 
”Million Pieces” är producerad av Lotus & 2 Freckles och skriven av Adam Olenius från Shout Out Louds.
Dags för Tove Styrke att stå på egna ben utanför Idol. Hon har samarbetat med Lykke Li & Shout Out Louds-Adam på nya singeln som premiärspelades idag

Västerbottenskuriren:
Umeås egen Idol Tove Styrke släpper sitt debutalbum i höst.Det blev en tredje plats i idol, men det har inte stoppat hennes karriär. I sommar spelar hon på Skansen och i höst släpper hon sitt debutalbum.
- Det viktigaste har varit att jag verkligen älskar musiken. Jag har inte skapat musik som andra förväntar sig eller för att pleasa någon. Detta är musik jag själv står bakom till 100%. Gillar folk därute vad de hör blir jag såklart så fantastiskt glad

SvenskaDagbladet:
17-åriga Tove Styrke, mer känd som "Idol"-Tove från 2009 års upplaga av talangtävlingen, är på gång med sin första singel. "Million pieces" är skriven av Adam Olenius från Shout Out Louds, och i höst kommer hennes första, ännu obetitlade, album att ges ut.

- Det viktigaste har varit att jag verkligen älskar musiken. Jag har inte skapat musik som andra förväntar sig eller för att pleasa någon. Detta är musik jag själv står bakom till hundra procent. Gillar folk därute vad de hör blir jag såklart så fantastiskt glad, säger Tove Styrke i ett pressmeddelande.

Tove Styrke kom trea i förra årets "Idol" efter Erik Grönwall och Calle Kristiansson.

 Vill du läsa mer?

Kolla dom här sidorna:

Popjustice

Kulturbloggen

Oswalds Popcorn

Expressen

Låtlista P3

Men en sak kan jag säga låten är FEEEEEEEEEEETTTTTT GRYYYYYYYYYYYM!
Är beroende av den ....!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: