♥Tove bilder del 7+Intervju med några av idolerna♥(:



KOMMENTERA OM NI TAR BILDERNA..'!!!!!!!!!!(:


Idolerna får lyxigare rum – ju närmre finalen de kommer

Idolerna trängs och spelar gitarr i hotellkorridoren.

Men ju närmare finalen de kommer – desto vräkigare hotellrum väntar deltagarna.

– Här vill jag bo, säger

Tove Östman Styrke när hon kommer in i lyxsviten där världsartister brukar övernatta.

I de långa korridorerna med beige heltäckningsmatta brukar ”Idol”-deltagarna hänga. Där spelar de gitarr, övar på låtar och umgås.

– Man får inte plats allihop i rummen, säger Tove Östman Styrke, 16.

Vill man kunna bjuda in fler deltagare på rummen gäller det att leverera på fredagsfinalerna.

Ensamt på kvällarna

Nytt för i år är att ju längre man går i tävlingen desto glammigare rum får man. När idolerna får se lyxsviten där Avril Lavigne, John Cleese och Timbuktu har bott skriker de av glädje.

– Åh, tänk att kunna mikra sin egen mat. Här vill jag bo, säger Tove Östman Styrke.

Men att en lyxigare svit på hotell Clarion skulle

kunna bota hemlängtan är svårt att tro. För flera av idolerna har hotellrummet blivit det första egna boendet.

– Jag är inte van vid att bo själv. På dagarna är det lugnt för då är det tempo hela tiden men på kvällarna blir det tydligt att man är ensam, säger Tove.

– Man saknar familjen och alla som är utanför den här bubblan, säger

Erik Grönwall, 21.

Idolerna umgås dygnet runt. Middagarna brukar de äta tillsammans på något hamburgerhak, ofta McDonalds där 17-årige Nicklas Hocker extrajobbar.

Längtar efter polarna

Nicklas är en av dem som lämnat sina föräldrar för första gången, men hemlängtan är inget han

lider av.

– Jag längtar till mina polare, jag är inte så beroende av mina föräldrar för jag brukar ofta sova hos mina polare.

Bland ”Idol”-deltagarna umgås alla med alla och de hjälper varandra med låtarna. Att de har en viktig fredagsfinal framför sig märks knappast.

– Jag tror att det är bra att man glömmer bort det lite, det är skönt att kunna tänka klart, säger Erika Selin, 18.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: