Fans frågar frågor till Tove..!<3





Vilken är din favoritlåt för tillfället?

Like a Rolling Stone

Hur kändes det när du fick veta att någon föreslagit dig för Bagge, och att du sedan fick komma och sjunga för honom?

Ända fram till slutaudition (både innan och efter min första audition) var jag skitskraj och tänkte att jag hade gett mig in på något som var helt fel för mig. Men nu har jag ändrat mig, nu är hela karusellen bara jätterolig och jag njuter som tusan!

Gjorde det inte ont att tatuera sig i handleden?

Nej.

Är det din pojkvän som brukar vara med i publiken? Eller är det din bror?

Jag tänker inte svara på frågor om mina anhöriga.

Om du skulle fått leva i en annan tid än nutiden; när skulle du ha velat leva då?

Det hade varit kul att vara ung någon gång på 60- eller 70-talet och se ut som Sedgwick.

Är det jobbigt med alla som stöter på dig?

Haha, inte särskilt! Jag kan tycka att det är ganska komiskt.

Vad rör dig till tårar?

Sången Georgia Lee.

Vad får dig att kikna av skratt?

Olika!

Vad är det godaste du ätit på hotellet eller beställt upp till rummet?

Beställer inte upp, för det kostar s*t*n!!! Men croissanterna på hotellfrukosten är to die for.


Vem av de övriga tjejerna trivs du bäst med?

Erika, hon är jättehärlig som person! Och vi har mest gemensamt.

Va har du för planer efter att vara med i idol?

Det beror ju på vart idol leder mig.

Har du någonsin varit rädd för att åka ut? jag menar du måste väll fatta själv att du är en favorit så du kanske inte är så nervös ?

Jag är alltid rädd för att åka ut. Men ska jag vara ärlig så är jag mer nervös över framträdandet än över själva domen från tittarna. Om jag är nöjd med mina prestationer så kan jag lämna idol med hedern i behåll.

vad lyssnar du på för musik ?

Blandat. Just nu är det en spellista med en massa Dylan, Johnny Cash och Tom Waits (+ suspicious minds – elvis live version) som rullar på spotify.

Andra älsklingar är Rolling Stones, Simon and Garfunkel, Beatles och Elvis mmmmh Elvis.

är du populär i skolan?

Medelpoppis ungefär.

vad tycker du om hos killar ?

Allt som min baby har (som ingen annan har)!

Men ett tips är ju något som många inte fattar vikten av tror jag; var snäll! Snälla killar får brudar!

Det känns lite som att du kan gå upp på en scen, och le och sjunga små grodorna, och du hade gått vidare. Tror de andra är lite avundsjuka på dig, vad tror du?

Känns det så? Då kanske jag borde prova! Nej, det tror jag inte.

Du är verkligen söt och det känns som alla gulligullar med dig hela tiden, är det inte jobbigt?

Det där har jag ingen uppfattning om. Och nej, i så fall är det inte jobbigt.

Tycker de runt omkring dig borde se dig mer som en kvinna än som en söt liten tjej, men du kanske tycker annorlunda?

Jag kan inte påverka hur andra ser på mig, men jag själv har väldigt svårt att se mig själv som en kvinna.

är du verkligen kär i din pojkvän?

Ja.

har du förändrats under tiden i idol?

Nej.

hur känns det att vara på idol?

Skitkul! Vi gör ju bara sådant som jag älskar! Hela dagarna!

hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans? och vad sysslar han med?

Ett tag. Han går gymnasiet.

du går väl andra ring? är du då 92 lr 93?:)                          

Japp. Jag är 92:a.

Vem står dig närmast utav idol-deltagarna?

Erika.

Skulle du tänka dig vara tsm med nicklas? ni är så söta haha..

Haha nej.

gillar du dalarna? har du varit där? ;O

Har aldrig varit där, tror jag, men dom pratar kul ju!

Vet du om man kan söka till idol om man är 15 år och blir 16 under idol?

Du kan ju kolla upp tävlingsreglerna nästa år kanske… för jag har ingen aning. =)

Tror du att du är kvar i idol när du fyller år den 19/11?

Det vore nice, men jag kanske åker ut nu på fredag så… jag har ingen aning!

Fungerar verkligen långdistansförhållanden?

Ingen aning, jag tycker inte att jag har ett sånt.

Vad tycker du om mariette o hennes läggning? +henne som artist o person

Mariette är helt underbar!

Du har haft grymt snygga skor på dig de senaste fredagarna, vart har du köpt dem?

Tack! DinSko.

Vilka har farit dina favoriter från tidigare idol?

Har tittat väldigt lite på idol så det är ganska svårt… men kanske Amanda.

Vill du gifta dig med mig?

:*

Om du fick resa till vilken plats som helst på jorden, vilken plats skulle du då välja?

New York är jag jättesugen på.

Favoritmat?

Nudlar och sånt. Och pommes.

Stockholm eller Göteborg?

Har aldrig varit i Göteborg, men det verkar vara en lite skönare stad.

Liseberg eller Gröna Lund

Samma som svaret ovan.

Har du någon fobi?

Alltså småkryp… HUVVA.

beskriv din personlighet med 3 ord.

Ärlig, schyst, ambivalent.

om du skulle åka ut ur idol, vad kommer bli skillnad i ditt liv i perspektiv till innan du sökte till idol?

Det har jag ingen aning om.

skulle du kunna tänka dig att flytta till Stockholm?

Ja, absolut. Men inte ensam.

Blond lr Brunett?

Blond.

High heels lr platta

Platta.
Fest lr hemma?

Båda.

Du lr jag?

Jag.

Hur träffade du din pojkvän?

Vi gick på samma skola i ett år.

Saknar du inte skolan under alla dessa veckor? För du får väl inte åka hem under tiden i Idol?

Jag saknar klassen men inte själva studerandet. Nepp, man hinner inte åka hem.

Vilket fotbollslag håller du på?

Inget egentligen, men hjärtat ligger hos Fulham.

Vad händer om du är kvar i idol länge eller vinner, du missar ju massa skola. ska du gå om ett år då?

Det har jag ingen aning om i nuläget. Man får ta det som det kommer.

Kan inte låta bli att fundera på om du någongång funderade på att vänta ytterligare ett par år innan du sökte till idol för att gå klart skolan osv?

Jag hade inte tänkt söka till idol alls. Det bara blev så. Och trots att det blir lite tjorvigt med skolan, så måste jag medge att det känns som ett grymt år att delta.

En fråga till, har du någon favoritblogg?

Nja… tycker om The Selby.

Vilket är ditt favoritband?

Vet inte… ganska jämnt mellan Stones och Beatles.

Hur känns det att vara känd?

Vet inte, är jag verkligen det?

Om du blev tvungen att leva i en papperskasse från ICA, skulle du då ta med dig en trevlig hund som kompis trots risken att den tuggar sönder ditt papperskassehem och du blir hemlös?

Ja.

Jag undrar hur det kom sig att du blev bra på att sjunga? Har du gått hos sångpedagog innan?

Jag var ganska dålig på att sjunga när jag var liten, men någon gång i tidiga tonåren fick jag för mig att det var det jag ville göra så jag började sjunga hos en sångpedagog. Hon letade fram en röst som jag nu använder flitigt på mitt eget vis. Creds till Catarina!

Jag undrar hur det är för dig att gå runt på stan nu efter dom senaste veckorna?

Det är kul. Vissa tittar nyfiket, andra hejar, många bryr sig inte alls och nån vill ha autograf.

Om du fick välja vilken låt som helst att sjunga i idol, vilken skulle det bli?

Sympathy for the Devil

Vilka är dina favoritböcker?

Jag läser väldigt lite, men jag älskar att bläddra i tidningen i-D.

Vem är din favorit i Scrubs?

Ted!!!

Cd eller vinyl? Springsteen eller Winnerbäck? Waits eller Bowie?

Känslan att lyssna på vinyl är ju nästan oslagbar. Springsteen. Waits.

Martha eller Hallelujah? Om man ser till cohens original.

Båda. Fast kanske Martha, för Cohens Hallelujah förstördes lite för mig av den pinsamma sexscenen i Watchmen.

Vad tycker du om Laila Bagge?

Jag tycker om Laila Bagge!

Vad tycker du om att Mariette är med i idol även fast hon “redan är artist” i och med att hon släppt skiva?

Jag tycker det är ballt att en så pass cool person som hon söker sig till idol.

Får ni träffa juryn något under veckorna? Ger dom er någon coaching eller tips så att säga?

Nej, ibland stöter man ihop med dom som hastigast backstage.

vad tycker du om umeå? och har du varit/känner till lycksele?

Jag gillar umeå, men det är ganska grått… Jag va i lycksele-djurpark en gång med klassen i lågstadiet. Kul med älgar och sånt!

Vad heter ditt band där hemma? Vad spelar ni och hur länge har du haft band?

Vi har inget namn än tror jag. Vi spelar jazz och har inte lirat särskilt länge, men vi är skitbra!

Jag hörde precis ett radioinslag (på webben) med dig och din pappa från i våras nån gång. Fantastiskt fin version av Hallelujah sjöng ni där! Den kanske du kommer att sjunga senare i idol också?

Det kommer jag inte att göra. Jag tycker att den har gjort sitt i den här tävlingen.

Vad använder du för hudvårdsprodukter samt make up?

Schampo och hårspray. Mineral-smink från id, mascara och rouge. Är på jakt efter någon snygg mörk ögonskugga.

Vart brukar du handla din kläder och vad kallar du din stil?

Blandat. Mest på dom vanligaste kedjorna som typ gina och H&M.

Är du modell?

Nej.

Kan du inte videblogga nån gång, elr lägga upp ett klipp där du sjunger? =D

Jo, jag har funderat på bägge delarna. Jag är bara lite osäker på hur jag ska genomföra det hela… haha.

hej jag tycker du har haft lite blandad musikstil under idoltiden och funderar vad lyssnar du på för musik? och sjunger du din musikstil?

Första auditionlåtarna sjöng jag mest för att det hela gick ut på att sjunga så bra som möjligt a capella, det kändes enklast med två power-ballader. Kanske hade valt annorlunda om jag sökt idag. Annars “sjunger jag min musikstil” rätt så ofta. Längre upp har jag skrivit vad jag brukar lyssna på.

Har du några egna husdjur?

Ja, en golden retriver.

Jag undrar hur lång du är och hur mycket du väger?

Jag är 168 cm lång och väger omkring 50 kg tror jag, lite drygt.

Skulle du kunna ta en blinddate med något fans? Skulle tro att många är intresserade av det. inkl. jag : )

Haha, jag skulle skratta ihjäl mig! Tänk så pinsamt! Och stackars min pojkvän.

Är du intresserad av kläder? Shoppar du mycket?

Inte så värst… fast kläder är ju ett uttrycksmedel. Dom kan förstärka och tona ner ens sinnesstämning och det tycker jag är intressant. Kläder är kul.

Vad går du för linje i skolan och hur många poäng hade du då du gick ut högstadiet?

Musik, med sam som bas. 300.

Va ska man göra för att lära känna dig ? på riktigt alltså.
Skulle verkligen vilja få träffa dig någon dag .

Kom till en fredagsfinal, sen får du armbåga dig fram till scenen efter programmet!

Vilka är dina största musikaliska influenser?

Vet inte… jag skriver ingen egen musik och min röst låter ju som den låter.

Va heter din pojkvän?

Hemlis.

Vem är Tovemannen?!

Tovemannen?

Älskade när du sjöng All these things that I’ve done ! har du några fler favorit killers låtar?

Ja, många. Men speciellt Mr. Brightside är ju inte dålig!

Om jag söker till idol 2010 och vinner, skulle du vilja sjunga med mig nån gång då?

I så fall kör vi hårt på det tycker jag!

Vilken sorts musik planerar du att sjunga i framtiden när du blir en stor superstjärna?

Om jag blir en stor superstjärna så ska jag rocka hårt och blanda alla genres som jag älskar! Jazz, blues, soul, rock, pop, ALLT.

Nämn 3 som är med i idol 2009 som du tycker är dina hårdaste konkurrenter?

Omöjligt! Alla är otroligt duktiga och har väldigt olika kvaliteter.

Saknar du Midgårdskolan?

Jag saknar alla människor där!

Din pappa som är grunden för ditt musikintresse?

Kanske lite, men men inte bara.

Kommer du bo kvar i umeå länge till?

Jag vet inte… men planen just nu är att flytta när jag gått ut gymnasiet.

Kan man få va me på ett hörn om jag åxå gaddar in ett hjärta?

Kör hårt och känn dig delaktig! Men det är jag som jag ritat det, så ett exakt likadant kan du aldrig få.

Amanda jensen eller Alice Svensson?

Amanda.

Sommar eller vinter?

Sommar.

Är hotellet bra? Ska ju bo där några dagar snart..

Säg hej om du ser mig! Det är ett grymt hotell. Älskar frukosten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: