Tove "Drömduett - Ett Fan"


Idol-trea från 2009, årets nykomling på P3-guldgalan i år och ett stort framtidshopp. Så brukar 18-åriga Tove Styrke beskrivas. På fredagen uppträdde hon på Sveaplan och Hej Kalmar! fick en pratstund med henne. 

Har du varit i Kalmar förut?
– Bara när jag åkt över till Öland, så det är första gången jag spelar här. Det känns spännande, det verkar bli mycket folk också, det är kul!

Vad är det bästa med att turnera?
– Man känner olika laddning i låtarna trots att det är i princip samma låtlista på alla spelningar.

Det sämsta?
– Det är ofta sena spelningar, mellan midnatt och ett på natten. Det gör att man får en ganska konstig dygnsrytm. Fast det gillar jag också, de sena spelningarna är lite mer hemliga, lite mer spännande. Men man måste se till att ta hand om sig själv och hitta glädjen.

Vilken låt är roligast att spela?
– Det beror på vilket humör jag är på, men jag gillar Close Enough. Ibland kan det väl hända att jag lessnar på någon av låtarna, men alla är roliga att spela.

Vem skulle du vilja sjunga en duett med?
– Något fint fan kanske, de är underbara och de inspirerar verkligen mig. 

Hur känner du inför att slå utomlands?
– Jag försöker att inte ta mig själv vatten över huvudet. Det skulle ju vara Tyskland som ligger närmast just nu, men jag tar ett moment i taget. 

Känner du att du har missat något under turnén?
– Nej, jag tycker jag hunnit med mesta faktiskt! Vi i bandet har utvecklats så mycket under den här resan, från första spelningen där det bara var 30 stycken i publiken, till Storsjöyran som var helt galet! Nu är vi väl inne på sluttampen, men jag får fortfarande kicken.

Klicka här för att komma till sidan och för att se bilderna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: