Artikel om Tove i Sommarnytt (aka Bollnäsnytt)


Idag kom Sommar nummret av Bollnäs nytt i min brevlåda när jag kollade i tidingen så såg jag att de hade intervjuat Tove så jag skriver nu av intervjun här och om ni kopierar intervjun länka mig eller skriv en kommentera.

"VI  KOMMER ATT ÄGA PÅ SCENEN"

För två år sedan slog Tove Styrke genom i Idol. Nu står hon på egna ben och blir jömförd med Robyn och att hon är Sveriges nästa musikimport . I Sommar besöker hon Hälsingland.

Du är ute på din första turné nu, hur är turné livet?
-
Svettigt, värmeböljan tär på en fysikst men det blir grymma spelningar.

Du kommer till Hudikkalaset i slutet av juli, har du varit där förr?
-
Jag har sett det på film. Vet också att om man googlar Hälsingland får man upp bilder på natur och getter.

Du blev omskriven i New York Post som en av de tio mest intressanta artister att hålla ögonen på under 2011. Vad tänkte du när du läst det?
-
Blev chockad och lite varm trodde nog aldrig att något sånt skulle hämda.

Du jämförs ofta med Robyn, hur känns det?
-
Hedrande är ett högtravande ord, men det är nog så det känns, Robyn är fantastisk!

Du har fått en väldigt bra start på året, hur ska du toppa det?
- Bra respons och ett ökat intresse för det jag gör är sånt som sporrar mig. Det får mig att vilja bli bättre, skriva bättre låtar, ge allt jag har och ytterligare 150 procent rill på scen, jobba hårdare. Jag älskar mitt jobb, jag älskar musik, jag älskar mina fans och jag försöker så gott jag kan älska mig själv.

Idol, debutalbum, priser och så en turné, hur har ditt liv förändrats under de här två åren?
- Jag har lärt mig att gå i över femton centimeter höga skor, koka saker (har ingen fläkt i min lägenhet), skrivit 10 bra låtar, skrivit 100 dåliga, typ så.

Du kommer från Umeå, vad betyder Norrland för dig?
- Umeå är en del av mig, jag är formad där och hae min grund där.

Vad kan vi förvänta oss för konser när du kommer till Hälsingland?
- Två syntar, två baser, trummor och Tove, förhoppningsvis i mitt nybyggda vardagsrum. Och vi kommer att äga.

Tove Styrke

BOR:  Stokcholm
FAMILJ: Mamma, Pappa, syskon och en hund+extrafamilj på turnén.
GÖR HELST EN HELT LEDIG DAG: Vill inte vara ledig, måste jag så stirrar jag apatiskt in i en vägg tills jag kommer på något brilijant. Annars sover jag.
SOMMARPLANER UTÖVER TURNÉRANDET: Umeå
FESTIVAL DU GÄRNA SJÄLV BESÖKER, OCH VARFÖR JUST DEN: Putte i parken, Trästockfestival och Peace&Lovs electric circus. Tove Styrke ska vara där, har hört att hon är grym. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: