Tove Styrkes Kollaps: ”Hon Är Helt Slutkörd”

Tove Styrke knäcktes av det tuffa schemat.

Nu ställer hon in alla planerade framträdanden och många arrangörer jobbar hårt för att ersätta henne.

– Det är så klart jättetråkigt, säger Micke Lindblom på Stadsfesten i Bollnäs.

Tove Styrke ställde i går in hela sin sommarturné – bara dagar före premiärdatumet.

Nu har arrangörerna fullt sjå med att ersätta 19-åringen.

– Hon var en stor bokning för oss, kanske inte den största akten, men ändå. Vi har bara fått höra att hon är sjuk. Vi får se om vi hinner ersätta henne, säger Annika Nehrer på Västerås Cityfestival.

Besvikelsen är stor, samtidigt som man har förståelse för den unga artistens situation.
– Det är så klart jättetråkigt, speciellt för de som bara har köpt biljetter för att se Tove. Men det är bara att gilla läget. Hon är tydligen utbränd, helt slutkörd. Hon har ju turnerat rätt hårt, säger Micke Lindblom på Stadsfesten i Bollnäs.

Lite info

På Salafestivalen har man mottagit samma besked.
– De har sagt att hon ställer in för att hon är helt slutkörd. Hon är väl överansträngd, hon har jobbat nere i Tyskland och behöver väl ledigt, sägerGunilla Holmström, ansvarig för festivalen.

Anna Frisk på Sundsvalls gatufest har fått lika lite information kring sångerskans mående som alla andra.

– Vi vet bara att hon ställer in av personliga skäl. Bokningen skulle ha kompletterat artistutbudet bra, det är synd att hon ställer in, säger Anna Frisk.

Sönderjobbad

Det var igår beskedet kom att Tove Styrke tvingas ställa in sin planerade sommarturné.
Efter två år av intensivt arbete har hon kommit till en punkt där hon behöver en paus, skriver konsertarrangören Live Nation i ett pressmeddelande.
– Jag är hemskt ledsen, jag menar det verkligen från djupet av mitt hjärta, hälsar Tove Styrke i meddelandet.

”Ta hand om er”

Hon utesluter möjligheten att hinna repa sig i tid för att genomföra någon av konserterna.
– Jag önskar så att jag hade kunnat genomföra spelningarna i sommar, men under rådande omständigheter så går det bara inte. Ta hand om er. Det tänker jag göra.
I januari lämnade Tove Styrke Sverige för att satsa på en utlandslansering. I en intervju med Nöjesbladet berättade hon hur raketkarriären tvingat henne att sätta tydliga gränser.
– Förhoppningsvis gör jag inte de misstag som många andra i min ålder gör. Jag var tvungen att växa upp snabbt, sa hon då.


Postat av: Manal

Hej !

Vill du köpa en ny snygg och billig design ?

(Svara i min blogg, tack)

2012-07-01 @ 20:21:15
URL: http://justhewayim.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: