Ny artikel om Tove

Hennes nya singel Borderline som kommer finnas med på albumet som kommer ut i mars 2015.

Det här skulle kunna vara början till en comeback. För det har gått några år sen Tove Styrke gjorde ny musik och till Musikguiden i P3 berättade hon att hon nu verkligen kände ett kreativt driv som kommit tillbaka igen.

– Sedan kom jag bara till en punkt där det kändes som, "vad fasiken håller jag på med". Jag vet ju vad jag vill göra och kände verkligen suget att skriva och göra grejer, ett kreativt driv som kom tillbaka på något sätt. Vilket jag är väldigt glad över, säger hon i programmet.


Den här veckan är Tove Styrke, som nyligen har kontrakterats av RCA Records i England och USA, aktuell med två spelningar i London. I Onsdags förra veckan  framträdde hon på Notting Hill Arts Club under vinjetten New Shapes och på torsdagen stod hon på Old Blue Last med Line of Best Fit som partner.

Just nu är Tove Styrke aktuell med nya singeln Borderline. Låten har snabbt blivit en internationell bloggfavorit och toppat Hype Machine. Popjustice har skrivit "every single kind of brilliant" och I The Guardian menar recensenten att Tove Styrke "puts most other pop stars to shame".

Även den på Svalbard inspelade videon har fått internationell uppmärksamhet efter det att bloggen The Fader haft premiärvisningen. Med musikvideon stödjer den svenska sångerskan Greenpeace och uppmanar lyssnarna att ansluta sig till organisationens kampanj Save The Arctic , som syftar till att stoppa borrning efter olja och industriellt fiske i området.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: